Ztráta hesla k Apple ID je velmi nepříjemná situace, se kterou se setkávají především uživatelé, kteří pravidelně nestahují nebo neaktualizují software, nespravují nastavení svého zařízení, nepracují s platebními údaji a předplatným nebo často nemění zařízení za nová. Zapomenout v takovém případě několik měsíců nebo let staré přihlašovací údaje není nic složitého. Pokud si nepamatujete heslo ke svému Apple ID, můžete si požádat o jeho obnovení a znovu získat přístup k vašemu jablečnému účtu.
Postup pro obnovu zapomenutého hesla se liší v závislosti na tom, jaký typ zabezpečení pro přihlašování do vašeho Apple ID používáte nebo jste v minulosti nastavili.
Máte aktivní dvoufaktorové ověření
V případě, že jste si v minulosti nastavili přihlašování prostřednictvím bezpečného dvoufaktorového ověřování, můžete k přihlášení využít obnovení hesla prostřednictvím jiného Apple zařízení. Zpravidla toto funguje v případě, že kromě iPhonu používáte rovněž iPad, iPod touch nebo Mac. Předpokladem správného fungování je přihlášení ve všech zařízeních ke stejnému Apple ID účtu.
Pro ověření se v tuto chvíli používá tzv. ověřovací kód, který obdržíte na jiném zařízení a použijete pro autorizaci zapomenutého hesla. Ověřovací kód je generován náhodně a jeho platnost je časově omezená, nepleťte si ověřovací kód s přístupovým kódem (zámkem), který používáte pro odemykání vašeho zařízení.
Postup změny hesla na iPhonu, iPadu nebo iPodu
- Otevřete si Nastavení
- Klepněte na obrázek s vaším jménem
- Klepněte na záložku Heslo a zabezpečení
- V případě, že potřebujete změnit heslo na jiném zařízení – klepněte na záložku Získat ověřovací kód – V tuto chvíli systém vygeneruje 6ti místní ověřovací kód, který můžete využít k autorizaci změny hesla na jiném zařízení.
- V případě, že potřebujete změnit heslo na aktuálním zařízení – klepněte na záložku Změnit heslo a zadejte přihlašovací kód, který používáte pro odemykání vašeho zařízení (iPhone, iPad nebo iPod).
Postup změny hesla na Macu
- Klikněte v horní liště vlevo na ikonku nakousnutého jablka – logo Apple a vyberte možnost Předvolby systému
- Klikněte na Apple ID
- Klikněte na Heslo a zabezpečení
- V případě, že máte u svého účtu aktivováno dvoufaktorové ověření a přiřazena důvěryhodná zařízení (popř. telefonní čísla), můžete provést změnu hesla prostřednictvím zadání ověřovacího kódu po kliknutí na „Získat ověřovací kód“.
- V případě, u svého účtu nemáte aktivování dvoufaktorové ověření a nejsou přiřazena důvěryhodná zařízení (popř. telefonní čísla), klikněte na možnost „Zapomenuté Apple ID nebo heslo“ a postupujte dle pokynů na stránce.
Máte nastaveny bezpečnostní otázky
V případě, že jste si při registraci svého Apple ID nastavili bezpečnostní otázky, můžete využít oficiálních stránek společnosti Apple a použít následující návod:
- Navštivte tuto stránku a klikněte na „Zapomněli jste Apple ID nebo heslo?“
- Zadejte vaše Apple ID (zpravidla vaše aktivní e-mailová adresa)
- Vyberte možnost „Obnovení hesla“ a klikněte na „Pokračovat“
- Vyberte „Odpovědět na bezpečnostní otázky“
- V tuto chvíli postupujte dle pokynů na stránce
Nemáte nastaveny bezpečnostní otázky
V případě, že jste si při registraci svého Apple ID nenastavili bezpečnostní otázky, můžete využít následující postup pro zaslání nového hesla:
- Navštivte tuto stránku a klikněte na „Zapomněli jste Apple ID nebo heslo?“
- Zadejte vaše Apple ID (zpravidla vaše aktivní e-mailová adresa)
- Vyberte možnost „Obdržet e-mail“ a klikněte na „Pokračovat“
- V tuto chvíli postupujte dle pokynů, které jste obdrželi na váš e-mail
Máte nastaveno dvoufázové ověření
Pokud jste si svůj účet v minulosti zabezpečili pomocí dvoufázového ověřování, můžete využít následující jednoduchý postup pro obnovu hesla a přístup k vašemu účtu:
- Navštivte tuto stránku a klikněte na „Zapomněli jste Apple ID nebo heslo?“
- Vyberte možnost „Obnovení hesla“ a klikněte na „Pokračovat“
- V následujícím kroku zadejte klíč zotavení dvoufázového ověřování, který jste obdrželi na jiné zařízení z vašeho portfolia produktů Apple. Zpravidla se může jednat o iPhone, iPad, Mac nebo iPod touch.
Upozorňujeme, že pokud jste ztratili přístup k nastavanému důvěryhodnému zařízení, není možné tímto způsobem požádat o obnovu hesla.
Věřím, že jsme vám pomohli dostat se zpět ke svému účtu. Do budoucna určitě doporučujeme využít jednu z možností vyššího zabezpečení vašeho účtu. Stále se Vám nedaří získat přístup do svého Apple ID účtu? Napište nám na redakce@oapple.cz a my se pokusíme s vámi probrat a zjistit možnosti obnovení nebo zotavení.
Komentáře